Spellingsfouten in het spel? Meld het hier!

Ik heb een fout gevonden of ik heb last van een bug.
dutchday

Re: Spellingsfouten in het spel? Meld het hier!

Berichtdoor dutchday » ma 20. apr 2015, 17:38

Graag gedaan. Maar ik moet helaas zeggen dat dat niet helemaal klopt. Affe in het Duits is wel degelijk aap. Dat is een soortnaam en geen eigennaam. In het Nederlands zou affe inderdaad niets betekenen, terwijl we allemaal wel weten dat het Duits is.

Het is echt geen ramp, maar ik denk dat de mensen die helemaal geen Duits spreken het niet begrijpen.

Ik zal me nu een poosje gedeisd houden hoor. ;)

Maddox

Berichtdoor Maddox » ma 20. apr 2015, 17:55

Het is mij bekend dat een "Affe" in het Nederlands aap is. Tenslotte dromen wij bijna in het Duits ;)

Ik schreef erbij dat een aapetin nog gekker klinkt en een aapling had ik eerst verzonnen. Uiteindelijk heb ik toch besloten om gewoon de originele benaming te behouden.

Het gaat er niet om dat je je 'gedeisd' moet houden want taalfout correcties zijn welkom. Maar de monsters hoeven maar een naam te hebben en die betekenen verder ook niets. Aan de namen kan dan ook weinig fout zijn, hooguit dat je anders zou kiezen. Dat kan.

bosaardbeitje

Berichtdoor bosaardbeitje » di 19. mei 2015, 14:32

Als je een vecht goblin aanklikt in je dungeon of tijdens een gevecht via de wereldkaart, dan staat er bij de gave opruimen "Valt eerst de directe tegenstander aan, dan pas de tegenstander op de andere baan". In de in-game helpfunctie staat "Valt de tegenstander op de naastliggende baan als eerst aan." Dit is tegenstrijdig en de laatste is juist.

Maddox

Berichtdoor Maddox » di 19. mei 2015, 22:32

Dank je, je hebt gelijk en het is aangepast.

Ravishu

Berichtdoor Ravishu » wo 24. jun 2015, 13:16

Ik ben benieuwd :)
Als "de server wordt verbetert", of we dan straks ook een "verbeterte server" zullen hebben...lol.

Maddox

Berichtdoor Maddox » wo 24. jun 2015, 13:40

Waar zie je dit?

Edit:
Gevonden. Kun je een volgende keer misschien de hele correcte tekst geven? Dan kunnen we dit ook sneller oplossen. Dank voor de melding.

Ravishu

Berichtdoor Ravishu » wo 24. jun 2015, 13:50

Jawel, je had het toch ook snel gevonden. :ugeek: