Ditjes en datjes

Hier kan je alles kwijt over het alledaagse leven.

Moderators: MFF-Crew, MFF-Crew, MFF-Crew, MFF-Crew

Forumregels
Alhoewel het mogelijk is om polls te starten in café de oude knol, hebben we bij deze besloten dat per onmiddelijke ingang het starten van polls alleen is toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de crew. Stuur hiervoor een pb naar één van de moderators of bij voorkeur naar Sokje.
Dierenvriendin
Favoriete spel: My Free Zoo
De spellen die ik speel:: KapiHospital - Dr. Dierenvriend
My Free Zoo - dushi

Re: Ditjes en datjes

Berichtdoor Dierenvriendin » zo 21. aug 2016, 19:53

Over het geheel ben ik het met je eens over zowel upjers, als Shadow. Wat niet wegneem dat ik, als ik iets niet zo leuk vind, het vaak wel even aangeeft. Soms helpt dat, vooral als er veel zijn die ergens last van hebben. :)
Ik weet onderhand dat het in alle spellen een beetje zo is dat de extra opties bij hogere levels dun gezaaid raken. Jammer, maar mogelijk bijna niet te vermijden. Het geheel kan ook niet eindeloos blijven doorgroeien, anders is het niet meer aan te sturen denk ik. Dus dan moet je de uitdagingen in andere dingen gaan zoeken.
En, het is niet altijd alleen klagen hoor. De ideetjes die worden aangedragen om het nog leuker te maken worden vaak (indien mogelijk natuurlijk) wel degelijk verwerkt. Soms kan het lang duren, dat zal afhangen van moeilijkheidsgraad. Soms moet er naar toe gewerkt worden. Maar ik heb het uiteindelijk vaak zien gebeuren. :) Dus nieuwe ideeën zijn echt altijd welkom, hoewel sommige dingen onmogelijk blijven.

Overigens, geboren ben ik ook een Amsterdamse en wat jij daarover schreef herken ik. Zou dat met de lucht meekomen die je als baby inademt? Ik kan niet zeggen erfelijk, want mijn ouders waren geen Amsterdammers. :) Mijn vader was zelfs een volle Fries (maar dat had ik geloof ik al verteld.)

De uitdaging die ik er nu bij krijg is het winkeltje, de aanloop is nog even lastig vooral als het zulk mooi weer is en er allerlei afleidende zaken zijn. Maar het gaat wel komen en is weer iets heel anders. :) En nu zit ik natuurlijk toch ook weer in een laag level, dus doorgroeien gaat voorlopig nog prima. :)
Dit is een erg leuk spel, maar er zijn meer leuke upjers spellen. Hoewel lang niet alles me zo aanspreekt, maar dat is persoonlijke voorkeur. Zoveel hoofden - zoveel zinnen. Is dat niet wat het interessant houdt?
Dieren hebben ook rechten!

Noordzee10

Berichtdoor Noordzee10 » zo 21. aug 2016, 23:39

Om op jouw laatste opmerking te reageren : dat onderschrijf ik volledig,
hoe meer verscheidenheid hoe beter :D

Leuk dat je een Mokumer bent ! Mijn beide ouders zijn daar ook geboren
dus begrijp ik jouw opmerking dat jouw vader zèlfs een volle Fries is ;-)
Volgens mij komt het niet alleen met de lucht die je inademt maar
heeft het vooral met je persoonlijkheid te maken.

Bedankt voor jouw nuancering, Upjers houdt wel degelijk rekening met
de wensen van gebruikers.

Om het niet saai te doen overkomen heb ik toch een punt van verschil.
Het zijn niet jouw woorden, maar ik vertaal het als :
Kijk ook naar andere Upjers spellen, verwacht niet teveel als je in een
hoger level zit wat extra opties betreft.

Mijn idee zal ik op de juiste plaats naar voren brengen.

Tot slot een vraag : je spreekt over een winkeltje, bedoel je een forum winkel ?

Dierenvriendin
My Free Zoo - dushi

Berichtdoor Dierenvriendin » vr 26. aug 2016, 18:23

Eerlijk gezegd vind ik dat ze er, zeker in MFF, erg veel aan gedaan hebben om het interessanter te maken/interessant te maken. Ik ben er natuurlijk een paar jaar uit geweest en er zijn aardig wat nieuwe dingen bij gekomen in de tussentijd. :) Alleen weet ik nog niet zo goed waar en wanneer ik die opties nu kan gaan gebruiken. :) (Plantage, dierenarts, etc.) Ik heb wel eens iets opgezocht, maar toen was het nog zo ver weg.... Ach, ik zie het vanzelf.

Als het Amsterdammer zijn met je persoonlijkheid te maken heeft heb ik toch de indruk (van andere Amsterdammers die ik ken) dat mijn persoonlijkheid daar aardig mee overeen komt. Zij het dat ik, door een enorm verschillende achtergrond, toch weer anders reageer en andere prioriteiten stel. Maar ik ben helemaal geen stadsmens en houd van geen enkele grote stad, waar dan ook! Toen ik (op mijn 32de) naar Ned. remigreerde heb ik eerst een jaar of 2 in Amsterdam gewoond. Wat een opluchting dat ik daar weer weg kon! En ik ben me pas enigszins prettig gaan voelen in Ned. toen ik in de Zeeuwse polder ging wonen. Maar in Portugal voel ik me stukken beter thuis. :) En toch, ondanks alles, heeft Amsterdam een zacht plekje in mijn hart, vreemd maar waar. :)

Je vraag: Inderdaad een forum winkel. Zelf kan ik, qua levering natuurlijk nog niet echt veel bijdragen. Maar het is altijd makkelijk als meerdere personen, in goede samenwerking, zoiets kunnen runnen. Ook ivm met vakanties, ziektes, drukte, verzin het maar. Tenminste, zo denk ik er over en vermoedelijk anderen ook wel. Ik ben nog niet actief geweest op dat gebied, maar sta op het punt om vandaag of morgen te beginnen. Ik wilde me eerst zo goed mogelijk oriënteren en plannen. Het gaat niet aan zoiets te gaan doen en dan fouten te maken en/of half werk te leveren!

Om te beginnen lijkt een dergelijke winkel me leuk en weer iets heel anders om te doen. In mijn vorige spel heb ik nooit aan een winkeltje mee gewerkt. Bovendien lever je dan toch voor wat vriendelijker prijzen dan op de markt en sommige dingen lijken wel bijna woeker! Nu werkt het winkeltje natuurlijk wel degelijk met markt- of winkelprijzen natuurlijk. Tot op zekere hoogte zit dat zelfs in de spelregels verwerkt, maar het is toch redelijker en plantaardige produkten zijn tenminste nooit hoger dan in de winkel, zoals op de markt. Ik vraag me serieus af of die dingen ooit verkocht worden? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar waarom zetten mensen het dan nog op de markt. Grote vraag, waar ik geen antwoord op heb eigenlijk. :)

Onderhand zit ik naar ClassicFM te luisteren. Daar hebben ze vrijwel continu muziek (behalve nieuwsberichten) en dan ook nog muziek waar ik van houd. :)

Noordzee10

Berichtdoor Noordzee10 » za 27. aug 2016, 23:40

Hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vraag :)

Ik heb mij altijd afgevraagd waar forum winkels de voorraden vandaan halen
om hun klanten te bedienen. Uit jouw antwoord begrijp ik dat er een collectief
aantal spelers achter zit die de leveranties waarborgen.

De vraag die dit bij mij oproept is : gaan deze forum winkel leveranties niet
ten koste van je quest deelname ?

Dan het Amsterdammer zijn : je beschrijft dat je je in de grote stad absoluut
niet thuis voelt maar in het warme Portugal wel.

Mijn ervaringen zijn het tegenovergestelde, ik zou absoluut niet kunnen aarden
in een kleine gemeenschap en ik word, excuses voor de woordkeuze,
schijtziek van die vieze hitte van de laatste tijd.

Het mooie van my free farm vind ik dat wie je ook bent en wat je ook doet
je welkom bent !

Noordzee10

Berichtdoor Noordzee10 » zo 28. aug 2016, 03:02

Vanuit allerlei achtergronden en situaties vind je elkaar in het
spelletje dat My Free Farm heet !

Dierenvriendin
My Free Zoo - dushi

Berichtdoor Dierenvriendin » wo 12. okt 2016, 12:26

Om te beginnen, mijn excuses dat ik zo lang weg gebleven ben hier. Om een of andere, onduidelijke reden, kon ik niet meer inloggen en nu opeens weer wel! Ik zal best iets fout hebben gedaan, maar geen idee wat dat kan zijn.
Grappig, zo verschillend als mensen kunnen zijn. Het hoeft ook (wat mij betreft tenminste) geen hindernis voor vriendschap te zijn. (Ik neem vriendschap heel serieus.) Iedereen heeft het volste recht zijn of haar leven zodanig te leven als hij zelf graag doet, zo lang hij daarmee anderen niet benadeelt.

Maar, ik begrijp eerlijk niet hoe mensen zich echt prettig kunnen voelen in een grote stad! Het moet haast wel een soort afwijking van me zijn, want er zijn er zo ontzettend veel die daar toch blijven, dat ik me ook niet voor kan stellen dat je in een stad gaat wonen als je het daar zo verschrikkelijk zou vinden als ik. :)

Wat temperaturen betreft: dat heeft natuurlijk ook te maken met hoe je bent opgegroeid en wat je van jongs af aan gewend bent. Daar raak je op ingesteld. Ik was 32 toen ik in Nederland terug kwam, na vanaf mijn 2e in de tropen te hebben gewoond. Dat went niet echt meer denk ik. Mijn man is wel in Nederland opgegroeid, maar vindt het hier heel lekker. Maar er zit een graad of 5 (gemiddeld) verschil in wat we de aller prettigste temperatuur vinden. Bij mij ligt dat dus duidelijk hoger. :)

In spellen als My Free Farm kunnen mensen met allerlei verschillende achtergronden zich uitstekend uitleven. De meesten vinden wel iets wat ze aanspreekt, al zijn dat vaak verschillende dingen.
Zelf zie ik de handel niet zo erg zitten, maar voor anderen is dat juist optimaal. Ik vind de fantasie met alle dieren erg leuk, anderen zien veel meer in de planten teelt. Maar de bloemen vind ik ook erg leuk en als je al die boeketten hebt staan om farmies te lokken, verbeeld ik me dat ik allemaal bloemen kan ruiken zodra ik dat schermpje open, heerlijk. :) Ik weet natuurlijk heel goed dat dat niet echt kan zijn, maar ik ruik het wel degelijk. :)

In deze spelen kun je je verbeelding en fantasie de vrije loop laten, zonder nare consequenties. Bovendien is het ideaal voor oudere mensen en mensen die aan lichamelijke gebreken leiden waardoor ze vaak meer actieve dingen niet (meer) kunnen.

Persoonlijk ben ik er erg blij mee. MFF bestaat in februari 7 jaar, dat is ook het tijdstip (de 2e of 3e dag geloof ik) waarop ik het ontdekte en er mee begonnen ben. Inmiddels speel ik ook, heel enthousiast in de dierentuin en een tijdlang het ziekenhuis. Het ziekenhuis was ik ingerold en ben ik op uitgekeken. Tja, ik ben een dierenfreak, dus de dierentuin en de boerderij spreken me toch meer aan. :)
En zo is er voor elk wat wils.

En ja, ik werk nu mee aan het winkeltje, maar mijn level en dus productie mogelijkheid, is nog te laag dat ik er zelf veel aan zal kunnen leveren. Maar ik vind het leuk om er aan mee te werken. Degene die dit winkeltje heeft, heeft de oudste forumwinkel op server 1 en heeft er een tijd alleen voor gestaan. Dit omdat de andere medewerkers hebben afgehaakt in de tussentijd. (Er zijn nog wel leveranciers gelukkig. :) )
Maar hier kan ik een andere eigenschap die ik heb goed mee uitleven. Ik vind het ontzettend fijn om te kunnen helpen en dat is hier dus het geval. Niemand kan en wil 7 dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar moeten zijn.

Hoewel, de jaren waarin we de dierenambulance gerund hebben waren mijn man en ik dat wel degelijk. :) Met liefde! Alleen, op den duur houd je dat niet vol en zelf ben ik uiteindelijk in het ziekenhuis beland. Maar ik heb er nooit spijt van gehad, het spijt me alleen dat we het niet meer aan konden!

Dus, het kinderdagverblijf, zoals hier gepland, grijpt tot op zekere hoogte terug naar die tijd. Toen zat ik ook jonge vogeltjes te voeren en baby diertjes de fles te geven. Het laatste was het lastigste omdat vogels (ook jonge vogeltjes) 's nachts gaan slapen en pas de volgende ochtend weer verder geholpen hoeven worden. Bij zoogdiertjes ligt dat anders en als je hele kleintjes hebt, zoals jonge egeltjes, moet het soms ieder uur, een enkele keer ieder half uur. Ook had ik er wel eens meerdere tegelijk, die iedere anderhalf uur de fles moesten hebben, maar waar ik een klein uur mee bezig was om de hele ronde te doen. Dan zag je dus geen bed meer en was ik blij als de volgende dag hulp kwam opdagen zodat ik ook nog even kon slapen. :)
Ik denk niet dat ik voor de diertjes in het kinderdagverblijf mijn nachtrust ga opgeven! Daarvoor zijn ze niet echt genoeg. Maar ik hoop wel dat we van deze diertjes iets kunnen houden op een of andere manier. :) De dieren die we bij de dierenambulance hadden gingen natuurlijk allemaal weer door/weg. Het waren meestal dieren uit de natuur en die horen niet in gevangenschap te blijven. Die zijn dan ook allemaal naderhand weer de natuur in gegaan, zodra dat mogelijk was.

Ik hoop en verwacht, hoe dan ook, dat heel veel mensen, heel veel plezier aan dit nieuwe onderdeel zullen gaan beleven!

Dierenvriendin
My Free Zoo - dushi

Berichtdoor Dierenvriendin » vr 28. okt 2016, 11:38

Het kinderdagverblijf is vast heel leuk, maar ik moet nog een beetje groeien. Af en toe denk ik wel eens dat het jammer is dat ik destijds gestopt ben, aan de andere kant is het veel leuker nu opnieuw op te bouwen. :) Nog even, dan kom ik daar ook wel weer.
Onderhand ben ik drukker dan ik was, nu ik ook aan het winkeltje werk. Maar leuk en hoewel je ook daar geen echte lage prijzen kunt verwachten (gezien de markt), zijn de prijzen van akkerproducten toch wat lager dan in de winkel. De overige producten zijn duidelijk lager dan op de markt, dus het is onbegrijpelijk dat er niet meer mensen zijn die daar gebruik van maken. Aan de andere kant misschien maar goed ook, er is natuurlijk een limiet aan wat er geleverd kan worden. :)

Gezien het weinige enthousiasme voor andere dingen neem ik me nu voor eenmaal per week verder te kijken. Vermoedelijk zijn anderen op dezelfde manier eerst gedeeltelijk, later helemaal, afgeknapt op schrijven in het forum. Eeerg jammer, het kan zo leuk zijn voor iedereen.

Ik weet wel, ik ben niet zo iemand die makkelijk heel grappig schrijft, zoals sommigen vroeger. Maar het is veel makkelijker om leuke stukjes te schrijven als er een uitwisseling is. Alleen maar vanuit je zelf en je eigen spel etc. schrijven, wordt al heel snel, heel saai. Voor anderen, maar ook voor jezelf. Maar goed, voorlopig zal ik het proberen.

Mijn eigen kipjes zijn heel anders dan de kippen op mijn boerderij. zo leggen ze hooguit 1 ei per 24 uur! Katrientje is al oud en legt op het moment helemaal niet, misschien van het voorjaar we weer. Maar Abelien en Bella leggen vrijwel iedere dag trouw. Abelientje vindt wel dat ze iedere dag een tijdje los moet, dan wandelt ze door het huis en de tuin, steelt o.a. de kattenbrokjes die er nog staan en eet allerlei groen, vooral van de dahlia's. Ik houd haar uit de buurt van de meer kwetsbare planten, want ze is ook druk in de grond aan het graven. Dan zou er al snel iets kunnen sneuvelen en zo groot is ons tuintje niet.

Piet, de jonge kat, moet vandaag weer in bad. die krijgt zichzelf niet meer schoon en volgende week gaan we met hem weer eens ter dierenarts. Hij heeft al ruim een maand dieetvoer en zijn diarree is wel minder erg geworden, maar nog lang niet over. Hij kan zijn staart en achterpoten zelf niet goed schoon houden, we hopen wel dat de dierenarts er nog iets anders op weet. Het is geen doen zo voor hem en voor ons en wat we ook doen, hij is ook te mager.

Gelukkig gaat het met Goofy (de andere kat, 22 jaar oud) naar omstandigheden wel goed. En met onze Flip ook, dat is een hondje van 14 jaar onderhand.
Al met al lang niet zoveel dieren als op de boerderij, maar je hebt er wel meer gezelligheid van in huis. :)

Vraagje: Zou iemand geinteresseerd zijn in het uitwisselen van recepten? Zo ja, van welke soort? Zelf ben ik een kook/bak hobbyiste. Misschien is dat een beter idee?

Dierenvriendin
My Free Zoo - dushi

Berichtdoor Dierenvriendin » wo 8. mar 2017, 22:23

Ik ga dit maar afsluiten, op deze manier heeft het geen zin.
Gelukkig heb ik mijn draai op een andere manier wel weer gevonden.

Terug naar “De hangbar”